Vertrokken! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu Vertrokken! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu

Vertrokken!

Blijf op de hoogte en volg Stefan

19 Oktober 2017 | Australië, Exmouth



Hit the road jack

First stop: Ikea!
Even wat spullen gekocht zoals nieuwe koekenpan, potten en nieuw bestek.
En nog even een auto controle bij de mechanic.

Zoals je elke grote stad probeert uit te rijden krijg je al snel te maken met file. Begint dus goed.
Voordat ik mijn reis vervolgde heb ik nog snel de app "campermate" op mijn telefoon gezet.
Deze app laat zien welke campingsites je voor een prikkie kan staan en overnachten.
Herron apoint campground(Birchmont)
Een tiental kilometer onder Mandurah
7 Dollar! Dat is geen geld.



Steenkoud de nacht overleefd. En gezien de vorige eigenaar dacht dat een topping voldoende is als matras leek het alsof ik op een steen had geslapen. Dat ga ik aanpassen.
Doorgereden naar Margaret River welke bekend staat om zijn wijn en wijngaarden. Natuurlijk ik als alcohol (mis)bruiker kon het niet weerstaan om 2 flessen te kopen.
Tevens langs de rivier gelopen waar ik uitkwam op een door mensen gebouwd ophoping (Zie foto) ik heb er geen naam voor maar zal het proberen uit te leggen:
Het meer is gedeeltelijk gesloten naar de rivier. Brug overheen. En vanaf het bijna afgesloten stuk is er een ophoping van stenen. In die ophoping zit ongeveer 16 kleine basins. Elke basin is lager gebouwd dan de ander maar het water staat wel met elkaar in contact. Dit is gebouwd om de trek van de talrijke vissen niet te onderbreken. Het meer is het broedplaats en aflopende rivier het leefgebied van de vissen.
Als de vissen gaan broeden kunnen ze via de basins omhoog zwemmen naar het hogerop gelegen meer. Super handig he? Nu weet je ook weer wat meer dan gisteren.

Na een heerlijke overnachting in een backpackers hostel 340km gereden naar Albany. En ik kan je vertellen. In die 340 km ben ik ongeveer 60 auto's tegengekomen, kleine dorpjes en een hoop niets.
Albany is begonnen als een kleine vissers kolonie en uitgegroeid naar een dorp met stadsrechten (net als Enkhuizen zeg maar)
Pannenkoeken als ontbijt door het hostel. Heerlijk.
Kamertje voor 5 personen in mijn eentje. Heerlijk die privacy


Aangekomen in Bremer Bay!!! Prachtig mooie stranden en uitzicht over de zee.
Camping geboekt. Het hoogseizoen gaat beginnen en dus gaan de prijzen ook omhoog...
De weg naar Bremer Bay was afgesloten voor 30km. Moest een offroad weg nemen.
Eindelijk die 4x4 op volle toeren proberen!
Ondanks dat het al 5 dagen prachtig mooi is waren er een paar gedeeltes weg een halve meter onder water. Zo blij dat ik een 4x4 heb gekocht en niet een campervan.
Mooi scheuren natuurlijk.
Diezelfde weg moet ik ook weer terug nemen als ik naar Perth toe ga. En de camping mevrouw zegt dat het de aankomende dagen alleen maar slecht weer gaat worden. Awesome.

Na een verschrikkelijk koude nacht in Bremer Bay vertrokken naar Esperance.
Ook weer een vissersdorpje maar wel meer voor de toeristen. Zelfs de McDonalds was aanwezig (gratis internet!!)
Een hostel gevonden die gerund werd door mensen uit Nieuw Zeeland.
Ook hier was het erg koud en regenachtig.
Net iets boven zou een meer zijn die roze zou zijn. Maar mij werd verteld dat het te koud is voor de algen en andere micro organismen om het roze te laten kleuren.


Dit was mijn reis naar het zuiden van West Australië. Weer op de terug reis naar Perth en op zoek gaan naar een normaal matras voor achter in de auto. Een topping is niet voldoende vindt ik. Mijn rug is het daarmee eens...
Tevens op zoek naar een reismaatje richting Broom. I

Reismaatje gevonden!
Marius uit Duitsland. Hij heeft al 7 maanden erop zitten. En doet nu de westkust aan richting Broome.
En vertrokken met als bestemming Broome.

Eerst naar Lancelin. Klein dorpje tussen de duinen.
Zandsurfen!!! Super tof. Echt een aanrader en hilarisch. 2 uurtjes gedaan en aardig verbrand geworden. Zand zit nog in mijn baard. Tevens naar de lookout gegaan voor het prachtige uitzicht.
Time For Some pancakes!
Naar de canyon gegaan genaamd Natures window. Even in 2,5 uur 10km door de canyon gelopen met een prachtig uitzicht.
En vergezeld door duizenden vliegen die er rondzwermen.

Overnacht bij Denham (gregories) aan het strand.
Om daar te komen kwam gelukkig de 4x4 aan te pas. Banden laten leeglopen en in fourwheeldrive gezet.
35 minuten lang dwars door no mans land gereden. (Zie filmpje) prachtig mooi scheuren en over heuveltjes gereden waardoor de auto flink door elkaar geschud werd. Dit ga ik vaker doen!

Snel de zee in om te snorkelen.
Ook net zo snel weer eruit gegaan. 2 meter lange haai zwom langs me heen. Marius geloofde mij niet.
Even langs het strand naar de baai gelopen.
Marius nog even snorkelen. En weer kwam de haai en dit keer heel dichtbij Marius. Naar hem geschreeuwd dat hij uit de zee moest komen. Die is ook meteen genezen van het snorkelen.

Monkey Mia aangedaan voor een frisse douche na 4 dagen zonder gezeten te hebben. Tevens de dolfijnen daar gezien. Om ze te mogen voeren moest je daar voor betalen en om 7 uur in de ochtend aanwezig zijn. Als goedkope Nederlander heb ik dit maar afgeslagen en door gegaan met slapen...

De volgende dagen zijn we doorgereden naar een national park: Kennedy nationalpark. Hiking door de bergen en canyons om poelen te bezoeken. Maar omdat het al een tijdje niet geregend had stonden de poelen aardig leeg. Wel
mooie foto's geschoten van waar normaliter de rivier stroomt.
Terug naar de auto bleek dat we een lekke achterband hadden. Dat is pech. Beide achterbanden vervangen. En hopelijk ergens anders weer een reserve set kopen.

Gereden naar Carnarvon.
Deze kleine stad heeft tijdens de ruimte race een belangrijke rol gespeeld zoals de missie Gemini, Apollo en Skylab.
Er staat nog een enorme communicatieschotel overeind die nu dient als museum. Buzz Aldrin, Andy Thomas en Gene Cernan hebben deze museum ik fases geopend.
Gereden naar Point Quobba waar er natuurlijke blowholes zijn.
Stukje histories: Door het gebeuk van de zee tegen de cliffs ontstonden er gaten die er verticaal uitkomen. Zodoende als er een grote golf tegen de cliff beukt, komt er een als het ware een fontein uit de blowhole.

Aangekomen in Exmouth. We staan op een heuvel die uitkijkt op de zee.
Toch maar weer proberen met snorkelen en dit keer geen haai tegengekomen gelukkig. Wel prachtig mooi koraal en vissen tegengekomen. Dit is het laatste stukje "west kust" wat ik ga zien.

Het lijkt voor ons geviel alsof we snel gaan.
We vreten kilometers achter elkaar. Maar Australië is zo groot dat je soms uren moet rijden wil je wat beschaving tegen komen.
Op de kaart lijkt het alsof je snel van A naar B gaat. In de praktijk is dat al snel 2 a 3 uur rijden.gelukkig is de benzine in dat opzicht goedkoop.

Punaise:
herron Point
Margaret river
Albany
Bremer Bay
Esperance.

Lancelin
Denham - gregories (François peron national park)
Natures Window ( als het op de kaart staat)
Kennedy range nationalpark
Carnarvon
Point Quobba
Exmouth

  • 19 Oktober 2017 - 10:11

    Steven Soldaat:

    Goed verhaal... lekker kort

  • 19 Oktober 2017 - 13:58

    Rein:

    en nu geen lekke banden meer.

  • 20 Oktober 2017 - 06:40

    Harry Van Groningen:

    Veel plezier
    blijf uit de buurt van de sharks (ook de 2benige)

    geniet en blijf gezond!

  • 20 Oktober 2017 - 10:14

    Steven Soldaat:

    Veel beter verhaal nu... top dat je het zo naar je zin hebt...je grote droom. Mooie foto's ook

  • 21 Oktober 2017 - 02:49

    James:

    Lekker voor het slapen gaan nog even je verhaal gelezen!
    Geniet lekker verder lieverd en ik wacht met smart op je nieuwe avonturen ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Moet een blog bijhouden... Grammarnazi's leef je vooral uit op mijn grammatica #jaloersehaters

Actief sinds 15 Sept. 2017
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 6630

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 19 September 2018

Backpacken in Australie

15 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: