Gearriveerd in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Perth

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 September 2017 | Australië, Perth

Welcome to the land Down Under

En ik ben geland op Perth.
Na een slapeloze vlucht vanaf Schiphol via Frankfurt en Bangkok en vertragingen zowel op de weg als in de lucht ben ik er eindelijk.
Bangkok 5 minuten overstap
Vliegtuig voedsel is bijna niet te happen, maar het stilt de honger.
Hier en daar turbulentie. Maar volgens mijn vrienden moet je daar de lol ervan inzien (Mark, Richard en Jim. Bedankt )
Ben voor de aankomende tijd wel weer klaar met vliegen.

Grappig feitje: op de mijn vlucht naar Bangkok zat George Takei in het vliegtuig. Volgens mij wel 100 George Takei's.
Die gasten lijken allemaal zo op elkaar...

Buurman vond het ook prettig dat ik Netflix had. Die keek stiekem mee. Heb hem wel €3 berekend. Die shit is niet gratis.

Van alle mensen die door de douane heen moesten, werd ik uitgepikt voor een "willekeurige" bagage controle.
Komt ook omdat ik aangegeven had dat ik gevaarlijke wapens in mijn bagage zat.
Koksmessen... zijn toch dagelijkse bagage dingen?!?!?!?

Backpackershostel ziet er niet uit.
Er staan stapelbedden. En ja. Ik mag bovenin slapen. In een ruime zaal. Die ik deel met nog 15 anderen. Dat belooft slapeloze nachten.

Moeders vroeg of het anders is in Perth.
Mijn gevoel is dat ik ergens in Amsterdam ben wat ik nog niet ontdekt heb en waar iedereen Engels spreekt. En moeilijk veel Aziaten.
De stadse sfeer spreekt

Ik heb mij voorgenomen om binnen 4 dagen de stad te verkennen en om een auto/ mini van te kopen.
Dit is nog niet gelukt. 2 dagen eraan geplakt bij het hostel. Wel andere kamer gekregen met minder gasten erin.

Voor diegene die een punaise op de map gaan zetten: Perth!


Auto gekocht. Een 4x4!!! (Zie foto)
Na 5 dagen als enigste Nederlander in het hostel te zijn kwam er vandaag 1 bij. Uit The Hague. Hij gaat terug naar Nederland. En hij verkoopt zijn auto!
Al snel in gesprek en zijn auto bekeken en testrit.
Hier en daar kwam ik op de verkeerde weghelft ☺️
En dus gekocht.
Inpakken maar en wegwezen

  • 30 September 2017 - 09:58

    Jolanda De Boer:

    Hoi.dat was een pittig begin..maar je bent nu mooi onderweg..en het avontuur is begonnen...

  • 30 September 2017 - 10:31

    Winnie:

    Stoere bak joh!!!

  • 30 September 2017 - 10:51

    Mama En Vincent :

    hoi stefan mooi verhaal maar maak je ook foto,s en het is een mooi auto rij maar veel km er mee gr vincent
    hallo lieverd, het grote avontuur eindelijk begonnen , rij voorzichtig en geniet van al het moois in aussie .
    dikke kus mama

  • 30 September 2017 - 11:36

    Opa En Oma (Rein&Tini):

    Hey Stefan, Leuk om jou zo te volgen. Hoop dat je genoeg tijd over houdt om je verhalen te beschrijven.
    We leven wel enorm met je mee en door jouw belevenissen komt er hier in Holland ook een beetje meer kleur in ons bestaan. Jouw tong is te veel verwend met al die lekkere hapjes in Enkhuizen c.q. Haarlem.
    Die auto ziet er goed uit en wij hopen dat je er veel veilige km's in mag rijden.
    Veel plezier .

  • 30 September 2017 - 11:40

    Saskia:

    Wat een stoere auto, maak er veilige km mee.......
    Leuk geschreven verhaal Stefan.....
    We blijven je volgen...

  • 02 Oktober 2017 - 17:34

    Rob:

    Top man
    Veel plezier en rij voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Moet een blog bijhouden... Grammarnazi's leef je vooral uit op mijn grammatica #jaloersehaters

Actief sinds 15 Sept. 2017
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 6633

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 19 September 2018

Backpacken in Australie

15 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: