Avontuurlijke avonturen - Reisverslag uit Broome, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu Avontuurlijke avonturen - Reisverslag uit Broome, Australië van Stefan Bremer - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke avonturen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 November 2017 | Australië, Broome

I'm on the highway to hell!

We zijn landinwaarts gegaan naar het national park van Karjini.
Meerdere gorges zijn hier te vinden. De lucht hier is kurkdroog. Onderweg al meerdere branden tegengekomen.
Gelukkig hebben we 36 liter water in de auto. Want dat hebben we wel nodig.
Door al dat klimmen besef ik dat mijn conditie flink tekort schiet. Horeca (lees: de borrel na het werk) doet je conditie niet goed !

Ik ben ondertussen bezig met de boekenreeks van Stephen Kings The dark tower. Eerste boek al verslonden en ben nu bezig met het 2e boek. Nog 6 te gaan.

80 Mile beach, hier was de zee echt heerlijk warm. De weg was saai en eentonig. Na een nacht langs de weg geslapen te hebben waar we wakker werden van de koeien en enorme sprinkhanen zijn we onderweg naar Broome. Daar zullen ik wat langer verblijven en flink wat bijkleuren op het strand. Misschien een baantje.

Broome is het stadje waar ik een tijdje ga verblijven. Een paar pakketjes vanuit Nederland worden overgevlogen naar mijn hostel.
Broome is beroemd om zijn parelwinkels.
En moeilijk veel Aboriginals, die liever niets doen dan luieren, drinken en rotzooi maken. En ook nog gefinancierd worden door de staat.
Waar bij jullie de winter zijn intrede doet begint hier de zomer.
Op het moment van schrijven is het windstil en 42!!! graden. ( baantje zoeken toch maar niet gedaan, veel te warm om te werken)
Vooral niets doen is een lichte remedie tegen de hitte.
Tevens het openlucht bioscoop bezocht voor een film. De bioscoop ligt precies in lijn met de landingsroute van het vliegveld. Tijdens de film vlogen 2 vliegtuigen laag over de bioscoop.

De auto opnieuw ingedeeld, schoongemaakt en de roadkill uit de grill verwijderd. Arm vogeltje.


Het wachten op mijn pakketjes duurt ook veel te lang en wil eigenlijk Broome zo snel mogelijk verlaten. Leuk dorpje maar je hebt al snel alles ervan gezien. De verveling slaat al snel toe. Mijn Duitse reisgenoot Marius heeft ondertussen het vliegtuig gepakt naar Melbourne om daar even te blijven en door te reizen naar Azië. Ik moet weer op zoek gaan naar nieuwe reisgenoten. En die zijn schaars hier dankzij de wet season.


Ondanks dat het wet season (regen seizoen) gaat beginnen in het noorden, neem ik het risico om naar Darwin af te reizen. Het kan zomaar zijn dat de weg op sommige plekken onder water staan.
Doordat de temperaturen hier flink omhoog gaan, is het toerisme aantal flink geminderd. En dat is te merken in het hostel.

Ik heb ondertussen nieuwe reisgenoten gevonden die ook naar Darwin willen rijden.
We gaan nu met 2 auto's in konvooi rijden. Dat gaat wat beloven. Want het zijn allemaal dames die graag op avontuur gaan.
Broome is het laatste stadje die ik bezoek in West Australië.
De volgende staat die ik ga aandoen is Northern Territory

En eindelijk zijn mijn pakketjes gearriveerd. Ik heb 2 boeken van The Dark Tower binnen. Ben ik een week zoet mee.
Van oud collega Rob heb ik bier viltjes gekregen met mijn gezicht erop!
Ik ga zoooo beroemd worden in Australië met mijn bier viltjes.

Ook nog naar de krokodillen boerderij geweest. Echt het geld waard. We kwamen precies tijdens het voedertijd aan.
De boerderij huist meer dan 150 krokodillen en kaaimannen. Ook weer wat wijzer geworden door de gids die met vol passie vertelde wat zijn werk op de boerderij was.

Vertrokken naar Darwin^^


Punaise:
Kirjara
80 mile beach
Broome

  • 15 November 2017 - 19:22

    Jolanda De Boer:

    Dat klinkt goed allemaal...succes met de volgende trip

  • 27 November 2017 - 11:35

    Opa En Oma ( Rein / Tini):

    Lutjebroek
    Hallo Stefan en metgezel(en ).
    Je hebt ons weer verrast met een mooi reis verhaal. Je maakt ons iedere keer weer stinkend jaloers. Je hebt al een boel gezien en mee gemaakt. Het is één grote avonturen reis. Ook is het hartstikke leuk wanneer je er zo'n mooie foto of nog erger een video bij stuurt. Al hoe wel de laatste met al die regen daar doe je Mam niet zo veel plezier mee denk ik. We nemen aan dat je wel goed bent aan gekomen ,er waren geen berichten achter af verstuurd. Ik heb wel zitten uit te pluizen waar je nu allemaal langs bent gereden op Google Earth en dat is al heel wat. Volgens mij ben je nu wel aan het interen op je financiële achter grond. We hopen dat je maar gauw een baantje verschalkt. Moet je toch wel gauw naar een beetje grotere plaats. Succes dan maar gewenst.
    Zo als je wel vernomen zult hebben is het hier ook "regentijd" en zijn de blaadjes van de bomen verdwenen, een kale boel dus. Je mist niets, een goede reden om nog even weg te blijven.
    We wensen je nog een hele goede reis en tot weder horen

    Opa en Oma .

  • 02 December 2017 - 11:19

    Gerda:

    hoi lieverd , wat een mooie verhalen allemaal .
    doet ons goed dat je ons regelmatig op de hoogte houd via de blog en de wattsup.
    hier in holland is de herfst/winter begonnen .....
    gr van ons allemaal .....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Moet een blog bijhouden... Grammarnazi's leef je vooral uit op mijn grammatica #jaloersehaters

Actief sinds 15 Sept. 2017
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 6648

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 19 September 2018

Backpacken in Australie

15 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: